O nas
Nasze gimnazjum stwarza warunki umożliwiające
indywidualny i wszechstronny rozwój każdego ucznia. Przygotowuje go do dalszego etapu edukacji, w związku z czym śledzimy dalsze losy naszych absolwentów, służymy im pomocą poprzez
odpowiedni dobór programów, dostosowujemy nauczanie do indywidualnych możliwości ucznia, rozwijamy w nim potrzebę samokształcenia i doskonalenia się.
Wspomagamy ponadto rozwój
intelektualny, psychiczny, społeczny, moralny, estetyczny i duchowy uwzględniając godność, wolność, prawa i obowiązki ucznia, stwarzamy równe szanse. Aby zapewnić lepszy rozwój naszego gimnazjum, mierzymy jakość naszej pracy. Działamy w oparciu
o profesjonalną kadrę, przygotowaną do wdrażania w życie nowego modelu kształcenia,
i dobrze wyposażoną bazę dydaktyczną.
Program wychowawczy oparty jest na zapotrzebowaniu środowiska lokalnego, gdzie szczególny nacisk kładziemy na
wyeliminowanie agresji w szkole i poza nią. Osiągamy to dzięki organizacji zajęć dodatkowych, których celem jest pokazanie młodzieży
alternatywnych sposobów spędzania czasu wolnego.
Kształtujemy ludzi
kreatywnych, twórczo myślących, komunikatywnych i odpornych na patologie społeczne. Styl pracy oparty jest na ścisłej współpracy i czynnym udziale
rodziców, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chełmży, jak również dobrych stosunkach z samorządem lokalnym.
Dysponujemy
9 salami lekcyjnymi, pracownią komputerową, salą gimnastyczną z trybunami, kuchnią i stołówką, a ponadto obok naszej szkoły znajduje się boisko typu
"Orlik".
NASZ ABSOLWENT:
- akceptuje samego siebie
- zna siebie, swoje możliwości, predyspozycje, talenty, wie jakim człowiekiem chce być
- potrafi efektywnie planować swoje działania
- wie, jaki wpływ mają inni na jego zachowania i postawy
- jest świadomy zagrożeń płynących z braku tolerancji
- potrafi radzić sobie w sytuacjach trudnych
- potrafi radzić sobie z własnymi emocjami i konfliktami
- prowadzi zdrowy tryb życia
- wie, na czym polega zdrowy styl życia i stara się go przestrzegać
- jest silnie związany ze swoim regionem, zna jego walory
- zauważa i akceptuje podobieństwa i różnice między sobą i innymi ludźmi
- współtworzy i respektuje normy grupowe
- zna zasady bezpieczeństwa w szkole i poza nią
- rozumie znaczenie podtrzymywania tradycji szkolnych, rodzinnych i regionalnych
- odczuwa dumę z piękna swojego kraju